Hæder til Q8 i Skive

Fire gange om året kårer Q8 de bedste servicestationer eller medarbejdere blandt sine 160 stationer i hele Danmark. Forleden gik hæderen til Q8 på Sdr. Boulevard i Skive, fordi stationen har formået at skabe større arbejdsglæde i hverdagen – både til glæde for medarbejderne og kunderne.

19.01.2012 14:36

”Medarbejderne er gået fra at være individualister til at være et fasttømret team, og det gør stationen til en stor succes – både for kollegerne selv og kunderne”, lyder den korte begrundelse for, hvorfor Q8 i Skive er blevet kåret som distriktets bedste.

Holdindsats

Kåringen glæder især forretningschef Christian Skou Nielsen, der siden en total ombygning af butikken til Qvik To Go convenience forretning i sommeren 2010 har satset meget på at skabe langt mere arbejdsglæde.

”Det skal da ikke være nogen hemmelighed, at det ikke så helt godt ud lige efter vores renovering. Men vi tog så en beslutning om at have to souschefer, hvor vi normalt kun har en, og det har givet pote. Det har givet en langt bedre fordeling af opgaver, så alle nu oplever, at de har et ansvar, de kan leve op til. Det har øget arbejdsglæden hos os alle”, forklarer Christian, der er utrolig glad for kåringen på sit teams vegne.

”Jeg er rigtig stolt af kåringen, fordi det er et skulderklap til alle medarbejderne på vores station. De gør det godt, og det er godt, at det bliver bemærket, da det øger motivationen og arbejdsglæden endnu mere”.

Glade kunder

Den større arbejdsglæde smitter også af på kunderne.

”Vi har rigtig mange glade kunder. Jeg tror, at det hænger sammen med, at vi har overskud til at give den en ekstra god service, nu hvor vi har helt styr på vores daglige opgaver”, udtaler Christian.

Hans distriktschef Finn Bøvling er enig:

”Kunderne er vores bedste dommere, og jeg kan høre og mærke, når jeg er der – både som chef og kunde – at det hele går op i en højere enhed. Det har da klart en afsmittende effekt på kunderne. Hele teamet har virkelig fortjent denne hæder, fordi de alle brænder for deres arbejde”.

Renoveringen blev så at sige den berømte streg i sandet – til glæde for både medarbejderne og kunderne.

Nærmere oplysninger::