Q8 i Tarm bliver F24

Den 16. april bliver Q8 servicestationen på Åboulevarden i Tarm omdannet til et F24 automat-tankanlæg. Det betyder, at man kan tanke brændstof og vaske bil til lavpris.

30.03.2012 11:54

Når krisen kradser, eller forbrugerpriserne stiger, går det ikke kun frem for discount supermarkederne. Også landets voksende skare af ubemandede servicestationer – de såkaldte automat-tankanlæg – får et opsving.

Det er F24 et klart bevis på. Den Q8-ejede kæde af automat-tankanlæg blev stiftet i 2005 og er siden vokset til over 90 stationer landet over. Den nye F24 placeres på Åboulevarden i Tarm, hvor den hidtidige Q8 servicestation bliver omdannet til automat-tankanlæg med billigere brændstof og bilvask.

Fra den 16. april vil priserne på brændstof og bilvask således være på linje med resten af lavpriskæden. En F24 station vil typisk være 7 øre billigere pr. liter benzin og 21 øre billigere på diesel end en Q8 station. På bilvask kan man spare op til 30 kroner pr. vask.

Lavpris kommet for at blive

F24 kæden har oplevet en markant fremgang i de seneste fem år, og de fleste nye F24 anlæg fremover vil være ombyggede Q8 stationer som på Åboulevarden.

"Vores erfaringer er, at kunderne hurtigt vænner sig til at handle hos F24. Stationen ligger jo samme praktiske sted som den hidtidige Q8, og hos F24 er der tilmed penge at spare," siger markedschef Søren V. Fledelius og understreger, at man stadig kan benytte sit Q8 betalingskort til køb af brændstof og vask.

F24 nu med multimedia

Alle betalingsautomater er blevet afløst af helt nye terminaler, der kan udnytte de chip, som alle nyere Dankort og kreditkort er udstyret med. De nye betalingsautomater giver en langt højere sikkerhed ved betaling med kreditkort og er med til at reducere risikoen for svindel, tyveri og kortmisbrug. Betalingsautomaterne accepterer Dankort og alle gængse kreditkort samt kundekort fra både F24 og Q8.

Nærmere oplysninger: