Flere grønne måltider på farten

Q8 mærker appetitten efter flere grønne måltider og tilbyder dig nu – i samarbejde med Naturli’ og Scandi Standard – 100 % plantebaserede versioner af de populære nuggets og pølsehorn.

Grønne måltider – med den gode smag i højsædet

Den 3. maj præsenterede Q8 et plantebaseret pølsehorn – Green Horn – og en ny udgave af de populære kyllingenuggets, Green Nuggets - lavet på planteprotein. Bag udviklingen af de grønne nuggets står selskabet Scandi Standard (Den svenske ejer af Danpo – koncernen er Nordens største fjerkræproducent) og selskabet Naturli’, som er kendt for sine 100 % plantebaserede fødevarer.

Den gode smag er afgørende for, at flere vælger plantebaserede måltider. Parterne bag de grønne nuggets vil vise forbrugerne, at plantebaserede måltider sagtens kan smage mindst lige så godt som de animalske måltider, de fleste er vokset op med. Eksempelvis har det været vigtigt i udviklingen af de nye nuggets, at paneringen er lige så sprød som på den kyllingebaserede version. I det hele taget er der arbejdet intenst med både tekstur og smag. Det samme gælder det grønne pølsehorn.

Grønne måltider hos Q8

  • Nemt og bekvemt på farten
  • Fokus på smag og tekstur
  • Priser som du kender dem fra dine traditionelle favoritter

Grønne snacks hos Q8

Green Horn

De bløde Green Horn er brød bagt med surdej og fuldkorn, og har en perfekt krydret plantepølse i midten.

Green Nuggets

De sprøde Green nuggets er pankopaneret, plantebaseret og produceret i Danmark.

Bæredygtighed i Q8

Som et af Skandinaviens største olieselskaber tager vi ansvar for vores påvirkning på vores omgivelser. Derfor har vi igangsat forskellige initiativer for at efterleve vores vision om at være den foretrukne muliggører for bæredygtig bevægelse.  Det inkluderer den mad, vi serverer på stationerne, og derfor arbejder vi målrettet for at tilbyde flere måltider med lavere klimapåvirkning. 

Initiativer som dette udgør en del af arbejdet for at nå vores mål om, at vores egen drift skal være klimaneutral senest 2030, og at hele vores værdikæde skal være klimaneutral senest 2045.